fbpx

BLUE LIGHT GLASSES

Chraňte si
svůj
zrak

Pořiďte si brýle proti modrému svělu

Co může způsobovat
modré světlo?

Oční napětí a suché oči

pálení, svědění a řezání v očích, problémy s mrkáním a zhoršené vidění

Narušení spánkové cyklu

nedostatek spánku nebo špatný spánek může vést až k insomnii

Psychická a fyzická únava

potřeba spánku přes den, málo síly pro fyzické i psychické aktivity

023-mas3cara

Bolesti hlavy a migrény

krátkodobé, ale i dlouhodobé bolesti hlav či pulzující bolest v oblasti spánků

Bolest a podrážděnost očí

tlak v očích, řezání v očích, problémy s mrkáním, pálení a zarudnutí očí

Rozmazané vidění

oči mají potíže se zaostřením na blízké, ale i vzdálené objekty

Co je modré světlo?

Modré světlo je typ světla, který vychází nejčastěji z obrazovek televizí, telefonů nebo notebooků. Kromě elektronických zařízeních modré světlo produkují také zářivky nebo některé úsporné žárovky. Modré světlo dokáže ovlivňovat náš biorytmus, především pak vyplavování množství hormonu melatoninu – tzv. spánkového hormonu.

Melatonin našemu tělu říká, kdy máme být v pozoru a kdy je čas na to jít spát. Světelné zdroje, především s modrým a zeleným spektrem světla, produkci hormonu potlačují a pak trvá, než naše tělo večer “vypne”.

Modré světlo můžeme rozdělit na špatné a dobré. To špatné je mezi 380 a 470 nm – může způsobit poruchy spánku, šedý zákal nebo poškození sítnice. To dobré spektrum – od 470 do 500 nm (tyrkysově modré světlo) je naopak prospěšné.

Světlo v rozmezí 470-500 nm:
- chrání oči před přeexponováním
- pomáhá paměťovým a kognitivním funkcím v mozku
- kontroluje cirkadiánní rytmus.

K večeru je dobré blokovat obě spektra modrého světla.

Proč modré světlo večer škodí?

Pokud modré světlo očím i uměle dodáváme i po setmění, mozek je zmatený a přípravu spánkového hormonu melatoninu odkládá.

Co je melatonin?

Melatonin pomáhá řídit náš cirkadiánní rytmus, tedy biologické hodiny, které reflektují střídání dne a noci a hlídají kvalitu spánku.

Mám nosit brýle celý den?

Nosit brýle pouze před spaním se doporučuje jen v případě, pokud se jedná o celobarevné brýle na srovnání biologických hodin – a to ty naše nejsou.